100 frågor och svar 2020

Då var det dags att svar på lite frågor igen. VI får se om det har blivit några nya svar men ganska säker på att mycket är sig likt. 😀

Mina svar 2019

Mina svar 2016

Mina svar 2014

Mina svar 2013


 

1. Hur gammal är du? 
23 (24 om 39 dagar)

2. Hur gammal känner du dig? 
23 år.

3. Vad har du gjort i dag? 
Vaknat, gjort mig iordning, ätit och handlat mat.

4. Vilken film såg du senast? 
Geek Charming

5. Vem ringde du senast? 
Min mamma.


6. Är du besatt av någonting? 
Vet inte riktigt.

7. Är du rädd för blod? 
Lite, beror på mängden.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 
I min soffa framför tvn i min lägenhet.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? 
De kan jag fortfarande inte nepp.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 
Jag googlade men kommer inte komma ihåg svaren. 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? 
Svart.

12. När vaknade du i dag? 
10:00.

13. Vilken är din favorithögtid? 
Julen. det är så mysigt.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
Trivs bra där jag är. Men skulle gärna besöka Sydafrika igen.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
Vet inte faktiskt.

16. Hur vill du tillbringa din pension? 
Lycklig och nöjd med allt jag gjort. Och inte bry mig om vad jag gör utan bara vara. (samma svar som tidigare)

17. Vad lyssnar du på just nu? 
Ett avsnitt av Hanna Montana. Man älskar ju Disney Plus.

18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Brutit och brutit mitt ledbandsfäste i vänster knä lossnade och jag fick operera.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Kolsyraddryck, frukt, popcorn, snack pot och dipp.

20. Vem är din favoritkändis? 
Noah Schnacky

21. Vad är du på för humör just nu? 
Trött och seg.

22. Vilka världsdelar har du varit i? 
Europa och Afrika.


23. Snarkar du? 
Ibland.

24. Vilka yrken har du provat på? 
Florist, Kassör, Vårdbiträde, Vaktmästare, Lagerarbete, Fritidspedagog och Förskollärare
 
25. Hur går du helst klädd? 
Jeans och tröja.
 
26. Vilket stjärntecken är du född i? 
Skytten.
 
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad eller fizzy bubblizz.
 
28. Vad sa du senast? 
Hejdå!
 
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
Grundskolan: Slöjd och Hemkunskap, Gymnasiet: Florist och UF. Högskolan: Möbeldesign och CAD.
 
30. Vad har du på dig just nu? 
Jeans, linne, tröja, underkläder och strumpor.
 
31. Vilken är din favoritaffär? 
IKEA.
  
32.Vilket är ditt Favoritmärke? 
Nike.
 
33. Vad har du i dina fickor?
Inget just nu.
 
34. Vad köpte du senast?
Mat.
 
35. Hur många gånger har du flyttat? 
2, till folkis och till lägenhet.
 
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Mat, målarsaker och en båt om man nu får det annars kläder.
 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? 
Kvällsmänniska.
 
38. Senaste filmen du såg på bio?0
Frozen 2.
 
39. Har du blivit sydd någon gång? 
Ja i knät.
 
40. Har du någon gång badat naken utomhus? 
Nej.
 
41. Vad åt du till frukost? 
Pizza.
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 
Jag va 13 år och gick i skolan.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 
Nej.
 
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min pappa gav mig ny klädsel till min bil som tidig födelsedagspresent.
 
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På mitt nattduksbord.
 
46. Vad var det sista du åt?
Energidryck och frukt.
 
47. Vem är världens vackraste kvinna? 
Jag!
 
48. Är du blyg? 
Lite beror på situationen.
 
49. Vilken var den sista konserten du var på? 
Någon på GF vinter.
 
50. Vad heter du i andra namn? 
Birgitta, Elisabeth.
 
51. Har du varit med om en bilolycka? 
Nej.
 
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?  
Ja det har jag.
 
53. Vilken är den roligaste träningsformen? 
Dansa, simma och cykla. Har även börjat gymma nu vilket jag börjat uppskatta ganska så mycket.
 
54. Har du några husdjur? 
Nej, Vill ha en pudel någon gång i livet.
 
55. Vill du gifta dig? 
Ja absolut.
 
56. Vad är du sugen på just nu? 
Inget speciellt faktiskt..
 
57. Vad är klockan? 
16:57
 
58. Vad är det konstigaste du ätit? 
Gizzards tror jag det heter.
 
59. Har du någon udda förmåga? 
Gå på mina tår böjda.
 
60. Var växte dina föräldrar upp? 
Stockholm/Jönköping och Månsarp.
 
61. Vad önskar du dig i julklapp? 
Saker till lägenheten och köket.
 
62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? 
Ja och spelat piano och sjungit.
 
63. Göteborg eller Stockholm? 
Göteborg.
 
64. Har du sett någon dö? 
Nej. Bara i film.
 
65. Har du någon gång ringt polisen? 
Nej.
 
66. Hur många grader är det ute? 
Ca +11.
 
67. Vilken färg har ditt hus? 
Gult tegel.
 
68. Vad sjöng du senast? 
Någon låt från "Songs to sing in the shower" listan på spotify. 
 
69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? 
Japp det har jag.
 
70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? 
Nepp.
 
71. Har du svenskt ursprung? 
Ja.
 
72. Hur mycket väger du? 
Det ni är en bra fråga. Jag äger ingen våg så vet inte..
 
73. Har du ett turnummer? 
Jag har inbillat mig att det är 9, 11 och 13 men vet inte haha.
 
74. Vem kramade du sist? 
Ett barn på förskolan.
 
75. Har du någon gång åkt snowboard? 
Nej.
 
76. Kan du åka skateboard? 
Jag kan knappt stå på den så nepp....
 
77. Nämn någon du beundrar och varför? 
Beundrar alla som lyckats när ingen trott på dem. Folk som inte ger upp utan vågar satsa och göra sin grej.
 
78. Har du gröna fingrar? 
Ibland.
 
79. Har du svimmat någon gång? 
Ja..
 
80. När lärde du dig senast någonting nytt? 
Igår tror jag, man lär sig nya saker hela tiden.
 
81. Har du, eller har haft, något smeknamn?  
Becka, Bex, Becky, Becky Lecky, Ribbs mm.
 
82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? 
Spara för att kunna köpa en lägenhet.
 
83. Är du vidskeplig? 
Nja, lite kanske.
 
84. Vilka är dina största svagheter?  
Blir lätt ledsen och rädd.
 
85. Vad händer till helgen? 
Chilla och träffa famljen..
 
86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? 
Nej inte alls värt det.
 
87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? 
Vet inte.
 
88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? 
Skada någon med vilje, vara tyst en hel dag och hoppa från höga höjder.
 
89. Vilken är din favoritrestaurang? 
Jag gillar Pinchos.
 
90. Bada eller duscha? 
Bada.
 
91. Är du bra på att laga mat? 
Om jag anstränger mig, ja.
 
92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? 
På sjukhuset om de räknas och på lager.
 
93. När och varför var du på sjukhus senast? 
Undersökning för mitt hjärta tror jag.
 
94. Vilket är ditt drömyrke? 
Vet inte.
 
95. Har du några Piercings? 
Öronhängen om de räknas.
 
96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? 
Hårdkokta eller stekta.
 
97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara?  
Sydafrika tiden.
 
98. Vad gjorde du 8.00 imorse? 
Sov.
 
99. Har du gråtit idag? 
Nepp.
 
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? 
Ha en lugn och chill kväll. 

Puss och Kram 😘

 

0 kommentarer publicerat i Livet
Taggar: 100 frågor om mig, 2020, Frågor, Rebecka svarar, Uppdatering